Monday 17 June 2013

MUTIARA KATA...

Tidak ada rahsia untuk mencapai kejayaan. Kejayaan itu terjadi kerana persiapan, kerja keras dan ingin belajar dari kegagalan.” (General Colin Powell)


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Apa khabar semua? Admin tertarik dengan kata-kata pujangga oleh General Colin Powell diatas.. Memang benar apa yang dikatakan. Bukan mudah untuk memperoleh kejayaan sekiranya kita tidak berusaha dengan gigih dan penuh dedikasi. Untuk mencapai kejayaan perkara pertama yang akan kita tempuh adalah kegagalan.. Baru kita dapat perbaiki kelemahan yang ada di dalam diri kita. Kejayaan itu hadir dengan persiapan, displin, komitmen dan kerja keras yang tinggi.

Sebagai contoh semalam (16hb Jun 2013) PXT Phoenix telah mengadakan latihan bersama dengan pasukan yang baru menceburkan diri didalam speedball. Kita telah mengadakan beberapa perlawanan dan    walaupun PXT banyak memenangi perlawanan tersebut namun bukan itu yang hendak dibanggakan dan dinilaikan... apa yang penting adalah PXT dapat melihat kelemahan yang berlaku dan disitu kita dapat perbaiki segala kelemahan... Terima Kasih kepada NAS, BOB, ARI, ABOY kerana dapat hadir ke sesi latihan dan terima kasih juga kpd ABG BOY selaku coach yang banyak memberi tunjuk ajar.. Kepada ahli PXT yang tidak hadir semalam diharap dapat memberi komitmen dimasa-masa akan datang. 



No comments:

Post a Comment